Her Går Grænsen 2

Ændret pga. coronavirus

Teaterforestillingen HER GÅR GRÆNSEN - 20 forestillinger i 20 sønderjyske forsamlingshuse i 2020

23 apr
DKK Entre 30 kr. eller 100 kr. incl. 3 smørrebrød
  • Teater
Visby Forsamlingshus i samarbejde med Sprogforeningen og Det lille Teater i Gråsten

Visby Forsamlingshus, Parkvej 1,

Visby, Bredebro

Bjarne Christensen

Arrangementet er flyttet til 13. november pga. coronavirus

Teaterforestillingen - HER GÅR GRÆNSEN I 2020 gennemfører SPROGFORENINGEN og DET LILLE TEATER I GRÅSTEN 20 teaterforestillinger i 20 sønderjyske forsamlingshuse – forfatter er Kaj Nissen, Sønderhav. Forestillingerne foregår i dagene før og efter afstemningen den 10. februar 1920. Vi befinder os tæt på grænsen ved Kruså – her vi møder nogle af dem som skal stemme den 10. februar.

Pris incl. 3 stk. smørrebrød med start kl. 18:00 Entre kun til forestilling 30 kr. Bindende tilmelding til begge dele til Bjarne Christensen på 60144741, senest d. 16. april. Der vil kunne købes øl, vand, kaffe og kage. Der er plads til 100 personer denne aften.

Der er flere datoer

Ideen til teaterturneen med 20 forestillinger fra Hviding i nordvest til Kegnæs i Sydøst og fra Fjelstrup i nordøst til Møgeltønder i sydvest kommer fra SPROGFORENINGEN, som er ansvarlig for projektets økonomi. Sprogforeningen ønsker med dette initiativ at påskønne den indsats som lokalbefolkningen i de nordslesvigske sogne ydede i 1920, men også de ildsjæle som i dag udfører et kæmpearbejde for det forsamlingshus som mange steder er sognets sidste samlingssted.