Final 2020 Logo Artboard Rød Placeholder

Fællessang og fællesskab i grænselandet. - Vi hører sammen når vi synger sammen

19 jan
15:00—20:00
  • Musik og sang
Kultur- og Borgerforeningen HaderslevHus

Haderslevhus, Slotsgade 33

Haderslev

Kultur- og Borgerforeningen Haderslevhus er vært for et arrangement med genforenende fællessang, hvor vi vil hylde, at Sønderjylland blev genforenet med Danmark, og at vi i dag har et godt venskab og naboskab med Tyskland.

Repertoiret er derfor tyske og danske sange, der deler samme melodi. Sangene bliver akkompagneret af en pianist. Fokus er på vores fælles musikalske kulturarv i form af vores fælles sangskat.

Fællessang styrker følelsen af samhørighed og ophæver grænser og forskelle mellem mennesker. Den fælles mission med at følge tekst og melodi kræver, at fordomme og forudfattede meninger bliver lagt til side for i stedet at få det fælles sangprojekt til at lykkes. Alle kan mærke, at de er en del af en større helhed, når deres stemme smelter sammen med andres.

Deltagerne vil mærke, at deres egen stemme bidrager for at opnå den lyd, de sammen skaber, men ingen af deltagerne vil kunne skabe lyden alene uden de andre. Den enkeltes dagsorden bliver derfor i dette øjeblik erstattet af en fælles dagsorden og oplevelsen ved og udbyttet af fællessangen bliver pludselig langt større end kun lyden af deltagernes stemmer.

Efter sangen er der fællesspisning.

Tilmedling på info@haderslevhus.dk