Pressefoto Af Museum Sønderjylland (1)

Ændret pga. coronavirus

Genforeningsbussen til Historiske Dage, Øksnehallen

21 mar
DKK Fra 200 kr.
  • Udstilling
  • Folkefest og festival
AU - Campus Emdrup

Øksnehallen, Halmtorvet 11

København

Arrangementet er flyttet til 26. september pga. coronavirus

Genforeningsbussen 2020 er at finde under åben himmel til Historiske Dage ved Øksnehallen.

Museum Sønderjylland har med Genforeningsbussen 2020 udviklet et synligt, dynamisk og rullende projekt til skoler og uddannelsesinstitutioner.  Med afsæt i det kommende Genforenings-jubilæum, er det bussens primære formål at få unge i hele landet til at reflektere over demokratiske processer, national identitet i en globaliseret verden, hvordan grænser dannes, samt forhold mellem fler-og mindretal.

Ud over besøg på over 80 skoler, skal bussen også i løbet af foråret og sommeren 2020 præsenteres på en lang række folkelige fester landet over som en festlig markering – men også for at formidle over for den danske offentlighed, hvordan danske skole-og gymnasieelever har arbejdet projektorienteret med Genforeningen og de tilknyttede problemstillinger.

Bussen bliver bemandet med veluddannede formidlere og vil være indrettet som et arbejdende værksted, som gæster på rutens mange folkelige stop, vil kunne træde ind i og opleve.

Der er flere datoer