J&R lille plakat kopi.jpg

Aflyst pga. coronavirus

Julia & Rasmus, figurteaterforestilling for hele familien.

25 apr
  • Teater
  • Børn og unge
Haderslev bibliotekerne/Haderslev Kommune

Kulturhuset Bispen, Bispebroen 3

Haderslev

Sønderjysk Figurteater inviterer dig og dine bedsteforældre til En fortælling om adskillelse og genforening i grænselandet Sønderjylland-Slesvig. Julia og Rasmus mødes hemmeligt på deres kærestebænk ved Dammen.

De vil gerne være sammen for altid, men hun er tysk og han er dansk. Der er lige ved at være fred i Verden efter ”Den Store Krig”. Men Sønderjylland er stadig tysk og hverdagen er præget af stærke følelser og uenighed om hvor den nye grænse skal gå.

Lykkes det Julia og Rasmus at blive sammen, når deres familier skal vælge om de vil bo nord eller syd for grænsen? Historien foregår i Haderslev 1918-20. Stykket indrammes af to nutidige fortællere. Hovedhandlingen spilles med 12 marionetter. Rundt om dem myldrer det med masker og andre figurer. Alt er spækket med musik og sang. Forestillingen vil gerne inspirere de yngste til at spørge – og de ældste til at berette. Varighed: 50 min. Uden pause. – Egnet for alle fra 8 – 98 år.

Støttet af Region Syddanmark, Haderslev Kommune, Alving Fonden, Det Schaumannske Familiefond, Konsul G. Jorck og Hustru Emma Jorck’s Fond, Nordea-Fonden, Toyota-Fonden.