Knuder I Usynelig Bånd

Boglancering: "Knuder i usynlige bånd"

05 feb
  • Udstilling
bogForm

Folkehjem Aabenraa , Haderslevvej 7

Aabenraa

Mette Olesen

bogForm og Abrahamsens bog & idé, inviterer til boglancering i anledning af bogudgivelsen "Knuder i usynlige bånd". Lars R. Therkelsen har skrevet en bog, hvori han på flotteste vis skriver om, hvordan det var at bo og leve i Sønderjylland i årene efter genforeningen, hvor dansk- og tysksindede på skift forsøgte at undertrykke hinanden i et sammensurium af samvær, spændinger, konflikter, had, hævn og kærlighed. Handlingen tager udgangspunkt i to vidt forskellige familier og deres efterkommeres dagligdag og gøremål, som vi følger gennem 100 år.

Bogen er baseret på virkelige hændelser, i form af breve, overleveringer og dagbøger, altsammen flot pakket ind i historiske begivenheder. Det store spørgsmål er, om der stadig er knuder i de usynlige bånd ? Lars R. Therkelsen vil fortælle om bogen, om hans tilgang og research, og om hvordan bogen stille og roligt tog form. På dagen vil der være mulighed for at købe og få signeret bogen "Knuder i usynlige bånd" Endvidere vil der være mulighed for at få bogen signeret hos Abrahamsen Bog & idé, senere samme dag fra kl. 16.00-17.00

Det er gratis at deltage og arrangementet er åbent for alle, men af praktiske hensyn beder vi dig sende en tilmelding til bogform@bogform.dk senest den 22. januar

Flere informationer:

Støttet af Sønderborg kommune.