1a.jpg

• Andet
Den Gamle By

Aarhus C

Rejs med tilbage til 1920 når Den Gamle By i to weekender sætter fokus på Genforeningen og Sønderjylland med aktiviteter for både børn og voksne. Under overskriften ”Grænsen er nået” udstiller Dansk Plakatmuseum i Den Gamle By fra 11/2-20/9 2020 en lang række afstemningsplakater fra de to folkeafstemninger i Slesvig i 1920.

I de to marts-weekender kan du i selve udstillingen gratis opleve daglige koncerter med musiker Rikke Thomsen, som på kort tid har forført Danmark med sine smukke melodier og særegne tekster, der hylder den sønderjyske dialekt og identitet. I Den Gamle By har du mulighed for at møde husmoderen i det sønderjyske hjem i Havbogade. Hun fortæller gerne om familiens oplevelser under Genforeningen og om dagligdagen i Sønderborg i 1927. Hvis sulten melder sig byder Den Gamle By på ægte sønderjysk kaffebord i historiske omgivelser. Her serveres der 21 forskellige kager ad libitum efter traditionelle sønderjyske opskrifter til 125 kr. for voksne og 75 kr. for børn op til 12 år. Der er også mulighed for at få stillet sulten i Winekes kælder, hvor du b.la. kan købe en sønderjysk frokostret. Få mere information på dengamleby.dk/genforeningen2020.

Gratis når entréen er betalt. Enkelte aktiviteter samt mad og drikke varierer, se dengamleby.dk/genforeningen 2020 for flere oplysninger.

Der er flere datoer

Støttet af Kulturministeriets og Folketingets pulje til markering af Genforeningsjubilæet 2020.