3. debat  Brandbjerg.JPG

Ændret pga. coronavirus

Folkefesten i Jelling 2020: Temadag: "Der må være en grænse - om sprog og rummelighed"

24 apr
DKK 125.00 kr. for frokost og 2x kaffe.
  • Folkefest og festival
Brandbjerg Højskole og Grænseforeningen kreds 20

Brandbjerg Højskole , Brandbjergvej 12

Jelling

Charlotte Zeberg

Det dansk tyske grænseland bygger i dag bro mellem kultur og mennesker. Hvad kan Danmark lære i forhold til sprog og rummelighed af de to nationale mindretal på begge sider af landegrænsen mod syd? Hvordan kan vi blive klogere på vores samfund - og om der er en grænse?

Glæd dig til en temadag med to paneler, debat, samtale, oplæg og en god frokost. Panelerne består af nogle af Danmarks førende eksperter og meningsdannere med forstand på netop Sprog, kultur og rummelighed. Dagen indledes med oplæg om grænsedragningen i 1920 ved René Karpantschof, sociolog, forfatter, foredragsholder og samfundsdebattør. Renés forfatterskab omfatter dansk og international faglitteratur om protestbevægelser, radikalisering og demokrati. René Karpantschof har virket som rådgiver for bl.a. Folketinget, Nordisk Råd, EU-Kommissionen og Det Europæiske Politiakademi. Ordstyrer: Mette Bock, tidl. kultur- og kirkeminister.

Læs mere på https://oplev.vejle.dk/nyheder/graenseforeningen/

Læs mere om Folkefest i Jelling.

Arrangementet er støttet af Kulturministeriet, Region Syddanmark, Jelling Sparekasses Fond, Fonden Nordea, Foreningen Plan Danmark, Grænseforeningen, Vejle Kommune.