Dendanskesalmeduo 31581

Aflyst pga. coronavirus

Den Danske Salmeduo: "Du skønne land"

10 jun
  • Musik og sang

Billund Kirke, Hans Jensensvej 4

Billund

Hans Esbjerg

Den Danske Salmeduo præsenterer et helt nyt koncertrepertoire indeholdende nyfortolkninger af grænselandets sang- og salmetradition, inspireret af hundredårsjubilæet i 2020 for Sønderjyllands genforening med Danmark. Musikken blev udgivet som en kombineret cd- og bogudgivelse den 25. november 2019, med titlen "Du skønne land - Genforening og fællessang i nyt lys".

Den Danske Salmeduo er Hans Esbjerg på klaver og Christian Vuust på saxofon og klarinet. Duoen har siden 1996 givet ca. 500 koncerter i kirker og på spillesteder, og har syv anmelderroste cd'er bag sig. Den røde tråd er de utrolig smukke og livskraftige salmer, som den danske musiktradition er beriget med - med melodier og harmonier enhver moderne komponist kan misunde.

Den koncert opføres sammen med Billund Pigekantori.

'Du skønne land' er den hidtil stærkeste udgivelse fra Den Danske Salmeduo - og det siger ikke så lidt. Deres indbyrdes sammenspil og flow skinner om kap med de smukke melodier. - Jazznyt.com

Der er flere datoer