Adventskirken.jpg

Da Sønderjylland kom hjem !

04 mar
DKK 30 kr.
Adventskirken

Adventskirken, Sallingvej 90

Vanløse

I Adventskirken (en del af folkekirken) fejrer vi 100 året Genforeningen. Som en del af kirkens Onsdagstræf har vi dedikeret en eftermiddag til Genforeningen 1920. Vær med når kender af Sønderjyllands og Slesvigs historie foredragsholder Ole Sandberg tager os med på en tidsrejse i grænselandets dramatiske historie.

Vi skal blandt andet have svar på: Hvad baggrunden for Christian Xs berømte ridt over den gamle grænse var, hvad der gik forud for afstemningerne, der banede vej for genforeningen og hvad skete der i grænselandet i tiden, der fulgte. Var der overhovedet tale om en genforening og hvilken betydning har det for os i dag? Foredraget holdes onsdag d. 4/3 kl. 14.00-16.00 i Store Sal i Adventskirken.

Vi glæder os til at se dig til en hyggelig eftermiddag med et spændende foredrag, kaffe&kage og fællessang.

Ole Sandberg: Ole Sandberg er Cand.mag. i tysk og retorik og har skrevet speciale på Kbh.s Universitet om afstemningskampen i 1918-20. Til dagligt forsøger han i sin stilling folkeskolelærer at give grænselandets historie videre til nye generation.