Tæpper

Kirsebærhaven, Kallemosen 58, 6200 Aabenraa

Aabenraa

Joanna Wolf

Genforening Vær med til at fejre Genforeningen i Kirsebærhaven Fra fredag den 24. april 2020 til og med fredag den 15.maj 2020 Udstillingen er åben i Kirsebærhaven på hverdage fra kl. 9.00 til kl. 15.00

Fredag, den 24. april 2020 – kl. 14.00 Fernisering Velkomst Kirsebærhavens musiker Æ Jung´s, ledsager de omdelte sange - Opnørå Quilterne og udstiller billedtæpper, der har deres udgangspunkt i landsdelens historie - Kaj Blenner, foredragsholder om Aabenraa i gamle dage o Udstiller postkort og billeder, der omhandler  Hverdag ved og bag fronten i 1.verdenskrig  Danske soldaters ankomst til Aabenraa med tog og skib  Festligheden ved Genforeningen - Hella Jungquist Refsgaard, fotograf o Bidrager med fotos af de mange minder, som mange af Kirsebærhavens brugere ligger inde med - Kirsebærhavens malerhold “Malerinderne “ o udstiller en collage af malerier, som viser afstemnings plakater inspireret af de gamle plakater fra 1920.

Kirsebærhaven serverer sønderjysk tapas og øl eller vand. Efterfølgende: Foredrag, kl. 15.00 ”Ka do haus” ved Kaj Blenner, som med ord og billeder vil fortælle om Aabenraa i tiden 1880 til 1920

Støttet af Kjeld og Vera Scmidtts Mindefond, Christian Panbo, Den Nordslesvigske Kvindeforenings Fond.