Den Danske Salmeduo 3158 (1)

Den Danske Salmeduo: "Du skønne land"

29 okt
DKK Gratis entré
  • Musik og sang
Den Danske Salmeduo

Middelfart Bibliotek

Hans Esbjerg

Den Danske Salmeduo præsenterer et helt nyt koncertrepertoire indeholdende nyfortolkninger af grænselandets sang- og salmetradition, inspireret af hundredårsjubilæet i 2020 for Sønderjyllands genforening med Danmark. Musikken blev udgivet som en kombineret cd- og bogudgivelse den 25. november 2019, med titlen "Du skønne land - Genforening og fællessang i nyt lys".

Den Danske Salmeduo er Hans Esbjerg på klaver og Christian Vuust på saxofon og klarinet. Duoen har siden 1996 givet ca. 500 koncerter i kirker og på spillesteder, og har syv anmelderroste cd'er bag sig. Den røde tråd er de utrolig smukke og livskraftige salmer, som den danske musiktradition er beriget med - med melodier og harmonier enhver moderne komponist kan misunde.

Dette er en foredragskoncert om Genforeningen og fællessang, m. Karen Hanne Munk.

'Du skønne land' er den hidtil stærkeste udgivelse fra Den Danske Salmeduo - og det siger ikke så lidt. Deres indbyrdes sammenspil og flow skinner om kap med de smukke melodier. - Jazznyt.com

Der er flere datoer