Her Går Grænsen 2

Aflyst pga. coronavirus

Teaterforestillingen HER GÅR GRÆNSEN - 20 forestillinger i 20 sønderjyske forsamlingshuse i 2020

05 okt
DKK Oplyses senere
  • Teater
Rangstrup Forsamlingshus i samarbejde med Sprogforeningen og Det lille Teater i Gråsten

Rangstrup Forsamlingshus, Over Jerstalsvej 232

Agerskov

Teaterforestillingen - HER GÅR GRÆNSEN I 2020 gennemfører SPROGFORENINGEN og DET LILLE TEATER I GRÅSTEN 20 teaterforestillinger i 20 sønderjyske forsamlingshuse – forfatter er Kaj Nissen, Sønderhav. Forestillingerne foregår i dagene før og efter afstemningen den 10. februar 1920. Vi befinder os tæt på grænsen ved Kruså – her vi møder nogle af dem som skal stemme den 10. februar.

Billetsalg
Kontakt Rangstrup Forsamlingshus på telefon 2927 8636 eller e-mail kontakt@rangstrupforsamlingshus.dk

Der er flere datoer

Ideen til teaterturneen med 20 forestillinger fra Hviding i nordvest til Kegnæs i Sydøst og fra Fjelstrup i nordøst til Møgeltønder i sydvest kommer fra SPROGFORENINGEN, som er ansvarlig for projektets økonomi. Sprogforeningen ønsker med dette initiativ at påskønne den indsats som lokalbefolkningen i de nordslesvigske sogne ydede i 1920, men også de ildsjæle som i dag udfører et kæmpearbejde for det forsamlingshus som mange steder er sognets sidste samlingssted.