Mindegudstjeneste Fejring Af Genforeningen

Mindegudstjeneste - Fejring af Genforeningen

30 maj 2021
DKK Arrangementet er gratis. Kaffe og kage 80 kr.
  • Kirkelig aktivitet
  • Andet
Lokalhistorisk forening for Agerskov Sogn

Agerskov Kirke, Kirkevej 2 - Agerskov Kro, Hovedgaden 3

Agerskov

Anne Bothilde Severin

I Arkivet findes vandrebogen "Fra Hjemfærdstiden - Mindebog fra Hjemfærdstiden for Agerskov sogn", som indeholder beretninger om den bedste dag, beboerne i Agerskov Sogn havde oplevet siden afslutningen på 1. verdenskrig. Beboerne blev opfordret til at skrive om den bedste dag, de havde oplevet, med beskrivelse af de tanker og følelser, de gjorde sig omkring det at vende hjem til Danmark og blive danske igen. Bogen er oprindeligt fra den 21.2.1920, og består af håndskrevne beretninger.

Bogen gik på omgang og skulle ligge max. to dage hos hver bidragsyder. Siden forsvandt den, men fundet og udgivet igen i 1969, stadig med håndskrevne beretninger. Dén bog ønsker foreningen nu at udgive igen, i den oprindelige form, også med oprindelige billeder af bidragsyderne, men tilføjet "oversættelser" af de håndskrevne beretninger. Bogen skal udgives i forbindelse med mindegudstjeneste og arrangement med foredrag, sang og kaffebord 30. maj 2021.