foto.jpg (3)

Sønderborg

Maria Johannsen

Sange, opera og klaverværker

I forbindelse med Genforeningen 2020 og det dansk-tyske venskabsår, helt i genforeningens ånd og takket være Carl Nielsen Legatets støtte, synger en tysk baryton og en dansk sopran en Carl Nielsen koncert. De bliver akkompagneret af pianisten Peter Geilich, som mellem sangene spiller nogle af Carl Nielsens klaverstykker.

Koncerten giver mulighed for at blive mere fortrolig med Carl Nielsens tonesprog, hans inderste tanker og med musikkens stærke livskraft og den helt særlige lune.

Barytonen Ansgar Hüning studerede i Wien og Italien før han blev engageret på Schleswig-Holsteinisches Landestheater. Han synger opera, operette, musicals og desuden i oratorier og Liederkoncerter.

Maria Johannsen, sopran, har sunget koncerter i Tyskland, Danmark, Italien, Skt. Petersborg og England. Hun er projektleder af Grænseløst lykkelig og af Interreg projektet Sommerbarock.

Pianist Peter Geilich er dirigent ved Slesvig-Holsten Landesteater, hvor han også deltager som pianist i mange kammerkoncerter. Han har optrådt flere gange som solist med Symfoniorkesteret ved Sl-H. Landestheater.

Støttet af Carl Nielsen og Anne Marie Carl-Nielsen Legatet