Gendarmstien_Skeldekobbel_0524-1200px.png

Højskoleruten. Grænseoverskridende vandretur fra Jaruplund Højskole til Rønshoved Højskole

22 aug 2021
  • Natur
  • Motion og sport
Jaruplund Højskole og Rønshoved Højskole

Jaruplund Højskole, Lundweg 2, 24976 Handewitt v. Flensborg

Drude Terkildsen Bill

Jaruplund Højskole og Rønshoved Højskole inviterer til fælles vandretur i selskab med fortællinger og højskolesang.

Ruten strækker sig fra Jaruplund, igennem Flensborg by, over grænsen ved Skomagerhus og via gendarmstien til Rønshoved. I alt en strækning på ca. 22 km. Med udgangspunkt i initiativet Højskoleruten, som blev etableret af Idrætshøjskolen Aarhus, Rude Strand Højskole og Odder Højskole under forårets nedlukning, fortsætter vi vandringen med en grænseoverskridende rute.

På Højskoleruten fra Jaruplund til Rønshoved fortæller vi undervejs om historien, naturen og synger sange fra højskolesangbogen, alt sammen i relation til det vi ser og oplever på ruten. Samtidig markerer vi det gode naboskab, det grænseoverskridende fællesskab og fejrer det åbne grænsesind i anledningen af genforeningsjubilæet.

Vandreturen er gratis og vil blive ledet af lærere fra Jaruplund og Rønshoved.

Der vil være morgenkaffe og mulighed for at smøre madpakke fra kl. 08. Vi begynder turen kl. 09 og slutter af med kaffe og kage om eftermiddagen på Rønshoved.

Der vil være transport retur til Jaruplund.

Arrangementet er fuldt booket, og der er lukket for yderligere tilmelding.