Møder i grænselandet_pressebillede uden tekst.jpg

Aflyst pga. coronavirus

Møder i grænselandet

17 maj
  • Udstilling
Kulturhuset Bispen & et tværkunstnerisk samarbejde mellem tyske og danske billedkunstnere og forfattere.

Kulturhuset Bispen, Gangen v. Caféen, Bispebroen 3

Haderslev

Jette Holm Rønne
Støttet af

”Møder i grænselandet” er et tværkunstnerisk samarbejde som indbefatter samarbejde mellem tyske og danske billedkunstnere og forfattere.

På udstillingen behandler kunstnerne og forfattere det særlige omkring grænseregionen ved at arbejde frit med temaet ”genforening”. Billedkunstnerne skaber nonverbale værker, og herefter sætter forfatterne ord på disse værker.

Med projektet tilfører vi en samtidskunstnerisk vinkel til fejringen af Genforeningen. Billedkunstnerne er: Katharina Kleinfeld, Anka Landtau, Heike Jacobsen, Anne Lildholdt Jensen, Kate Skjerning og Lars Waldemar Forfattere/digtere er: Feridun Zaimoglu, Anne Müller, Dörte Hansen, Janus Kodal, Erik Trigger Olesen og Erling Jepsen.

Vi afholder fernisering på udstillingen kl. 13.00 i forbindelse med ”Bispens Dag”. Bispen er vært ved et glas vin o.lign. samt en lille snack.

Der er flere datoer

Dette projekt finansieres af midler fra Den Europæiske Fond for Regionaludvikling. Projektet er støttet af Fabrikant Mads Clausens Fond, Toosbuys Fond, Aabenraa Kommune, Esbjerg Kommune og Statens Kunstfond.