Sønderjyllands Bogmesse.jpg

Biblioteket Sønderborg, Nørre Havnegade 15

Sønderborg

Line Kveiborg

Arrangementet er aflyst pga. coronavirus

Dyk ned i vores begivenhedsrige fælles historie på Sønderjyllands Bogmesse – eller lad dig inspirere af helt nye historier. På Sønderjyllands Bogmesse kan du møde lokale forfattere og lokale fortællinger, når biblioteket åbner døren for et bredt udsnit af bøger fra Sønderjylland.

Messens stande præsenterer forfattere, der er bosat i lokalområdet, men som skriver om personer og verdner, der befinder sig langt fra den sønderjyske muld, og du kan også møde historiske foreninger, der graver dybt i Sønderjyllands historie. På messen møder du derfor både romaner, digte, fagbøger og lokalhistoriske tryksager, og her er plads til både nystartede virksomheder og etablerede forfattere.

Årets sceneprogram byder på både de nyeste skud på den kreative stamme og bestsellerlistens bud på de særlige sønderjyske forhold, og du kan blandt andet opleve Anne Elisabeth Jessen (”Om hundrede år”) og Forfatterakademiets elever. Vil du have en stand på Sønderjyllands Bogmesse? Standene på messen er gratis og kan bookes af forfattere bosat i Sønderjylland, udgivere af bøger om Sønderjylland og andre med relation til bøgernes verden i lokalområdet.

Send en forespørgsel til biblioteket@sonderborg.dk