Billede-01-10-2019-kl.-09.39-1-738x1024.jpg

Opera på Grænsen & Sønderjyllands Symfoniorkester

Alsion, Alsion 2

Sønderborg

I anledning af 100-året for afstemningerne i 1920 opfører Opera på Grænsen i et samarbejde med Sønderjyllands Symfoniorkester den helt nye opera »Grænsemageren« i et nutidigt sprog, med en fængslende musik samt en tidssvarende dramatisk fortælling på ca. 110 minutter. »Grænsemageren« opføres som en opera i fuld skala med tre akter i henholdsvis to og tre billeder, ni solister, stort operakor, fuldt symfoniorkester og professionel regi.

Udgangspunktet er de historiske begivenheder, startende i Berlin og Aabenraa, november 1918, over perioden op til afstemningerne i 1920, påskekrisen og festdagene i juli 1920 ved Dybbøl.

Arrangementet er støttet af A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal, Augustinusfonden, Beckett-Fonden, Dansk Komponist Forening Produktionspuljen, Fabrikant Mads Clausens Fond, Koda Dramatik, Koda Kultur, Konsul George Jorck og hustru Emma Jorck‘s Fond, Statens Kunstfond, Sønderborg Kommune, Toyota-Fonden, H.P.Therkelsen A/S.

Der er flere datoer

Støttet af A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal • Augustinusfonden • Beckett-Fonden • Dansk Komponist Forening Produktionspuljen • Fabrikant Mads Clausens Fond • Koda Dramatik • Koda Kultur • Konsul George Jorck og hustru Emma Jorck‘s Fond • Statens Kunstfond • Sønderborg Kommune • Toyota-Fonden, H.P.Therkelsen A/S.