fejring1.jpg

Thorvaldsens Plads

København K

Mads Ravnsbæk Sørensen

Arrangementet udsættes til maj 2021. Programmet vil tage udgangspunkt i planlægningen for 2020 og offentliggøres her på hjemmesiden.

Deltag i den store fejring af det Danmark, som vi kender i dag – midt i Dronningens København – når 100-året for Genforeningen bliver markeret med stor folkefest for alle aldre på Thorvaldsens Plads d. 23. maj.

Det er ganske gratis at deltage, og alle kan være med. Oplev blandt andet det længste Sønderjyske kaffebord i København, cykelringridning, musik, østers, debat om DRs historiske dramasatsning ’Grænseland’, udstilling og samtaler om national identitet, og hvad grænser egentligt er, når Genforeningen fejres i hjertet af København.

Folkefesten foregår på Thorvaldsens Plads og i den midlertidigt opstillede Sønderjyske Ambassade. Den Sønderjyske Ambassade er en midlertidig ambassade for Sønderjylland på Thorvaldsens Plads i hjertet af København.

Ambassaden et er levende forsamlings- og kulturhus for sønderjysk kunst og kultur, som vil være åbent for besøgende til fejringen samt d. 18.-22. maj. Folkefesten arrangeres af Golden Days i forbindelse med markeringen af 100-året for Genforeningen.

Støttet af Realdania, Augustinusfonden, Kulturministeriet og Folketingets pulje til markering af Genforeningsjubilæet 2020.