Broen Die Brücke.gif

Aflyst pga. coronavirus

Middag og forestilling om genforeningen

26 mar
DKK 250 kr.
  • Musik og sang
  • Teater
  • Film
  • Jubilæum
Nørreherredhus

Mads Clausens Vej 101

www.nhhus.dk

16.30 Dørene åbnes og Baren er klar med diverse drikkevarer. 17.00 Flot Sønderjysk inspireret Genforenings Buffet med: Brødsuppe og hjemmebagt brød. Små skinkeschnitzler med brasede kartofler og blancherede ærter. Frikadeller med sønderjysk hvidkål.

Snysk og kogt Hamborgryg, grøn salat, spidskål salat. Brødtort med solbær og flødeskum. 19.00 Musicalen Broen / Die Brücke, under ledelse af Marianne Nielsen og musikalsk ledsagelse af OPUS2 bigband.

Formålet med forestillingen er at vække historisk interesse og forståelse blandt unge for Genforeningen 1920 og for den aktuelle kulturelle betydning af Genforeningen anno 2020. Unge fra Als Performance Akademi har skabt og opfører forestillingen Broen/Die Brücke.

Den historiske genforening 1920 genfortælles på en ny og anderledes måde i denne musical, bl.a. ved brug af unges egne medier, eks. film og digitale medier. Det handler om en tysk og en dansk teatergruppe, der sammen skal opføre en musical om genforeningen. Det skaber romantik og problemer og belyser hvordan vi danskere i dag opfatter tyskerne og hvordan tyskerne opfatter danskerne og om hvordan vi kan bruge for- skellighederne.

Støttet af Linak, Fabrikant mads Clausen Fonden, Sønderborg Kommune.