Ernaikrig_3508_2-1200x600.jpg

Kolding Egnsteater

Kolding Egnsteater, Fredericiagade 1

Kolding

I krig og kærlighed – Alle kneb gælder i krig og kærlighed, og skal du vinde krigen, skal du have styr på kærligheden. Året er 1916, og vi befinder os under første verdenskrig, hvor krigen raser syd for Danmarks grænser. Krig, kærlighed og amoral stilles side om side i den dramatiske fortælling, hvor moderskab og nationalfølelse sættes på spidsen.

Trine Pallesen går på scenen som Erna, hvis lettere retarderede søn indkaldes til tysk militærtjeneste. Erna drager med ham i krig udklædt som mand for at beskytte ham, og granater regner om ørene på dem. Det bliver en kamp for overlevelse, hvor Erna med intelligens og rationel tænkning bevæger sig i minefeltet mellem kvindelighed og ægte mandsmod.

Historien er en gruopvækkende og absurd-humoristisk fortælling og fortælles af kun to skuespillere, der gestalter hele det store persongalleri. Trine Pallesen og Morten Kjær giver desuden fortællingen en ekstra dimension med sang og musik på scenen.

Der er flere datoer