Forfattergruppen Alssund

Multikulturhuset, Nørre Havnegade 15

Sønderborg

Tabea Petersen

2020 er stadig jubilæumsåret for Sønderjyllands genforening med kongeriget Danmark - selvom den dansk-tyske grænse har været lukket i løbet af foråret for at undgå coronasmitte, og selvom mange af de planlagte festlige arrangementer er blevet udskudt af samme årsag.

Forfattergruppen Alssund ønsker dog forsat at bidrage til fejringen af den glade begivenhed. I fællesskab har de ni forfattere udgivet antologien ”Heling og deling” med en række skønlitterære tekster omkring Genforeningen. Antologien er mangfoldig og favner bredt. Teksterne spænder vidt: fra noveller, til digte, til essays. Bogen udkom allerede i marts i år, og oprindeligt har det været planlagt at holde en bogreception den 4. april. Receptionen blev dog i første omgang udskudt – og nu annoncerer Forfattergruppen med en ny dato.

Receptionen skal i stedet holdes lørdag, den 5. september på Multikulturhuset i Sønderborg. Interesserede er hjertelig velkommen til at deltage, høre lidt mere om bogen og hilse på forfatterne.

Tilmelding senest 1 uge før på mail til Tabea Petersen på tp@tabeapetersen.net

Støttet af Johanne og Ejnar Flach-Bundegaard Fond, Konsul George Jorck og Hustru Emma Jorck’s Fond og Sønderborg Kommune