P1240903 kopi.JPG (12)

Nørre Broby Kirke, Kirkestræde 2

Broby

Birgitte Kaas Sørensen

Ved dette arrangement vil der være fokus på genforeningen med Sønderjylland og Danmarks befrielse. Programmet vil indeholde sange, der har haft betydning for disse to begivenheder.

Ulrik vil kæde sangene sammen med fortælling og spille klaver til sangene. Birgitte vil synge nogle af sangene solo, men programmet vil også indeholde mange fællessange! Sange som ”Det lyder som et eventyr” – ”Som en rejselysten flåde” og ”Min pige er så lys som rav” m.fl. har haft betydning og kan knyttes sammen med genforeningstiden. ”En lærke letted”, som selvfølgelig også er med, er vel indbegrebet af sangen om Danmarks befrielse. Digtere som Kaj Munk og Harald Bergstedt har på hver sin måde gjort sig gældende i krigsårene – den ene blev skudt og den anden kom i fængsel.

Derfor er sange af de to digtere bl.a. ”Den blå anemone” og ”Solen er så rød, mor” også at finde i programmet. Sluttelig har Sigurd Barrett i 2016 lavet ”Man må trække en grænse” og programmet vil på bedste fællessangsvis afrundes med denne geniale sang!

Der er flere datoer