Tove m genforeningssten.jpg

Fra sten til sten - en genforeningsgåtur

01 maj 2021
DKK 50-75 kr. (Prisen er endnu ikke fastlagt)
  • Natur
  • Motion og sport
  • Kirkelig aktivitet
Bevæg dig for livet senior

Kirkevænget 2, Genforeningsstenen ved Genner Forsamlingshus

Rødekro

Deltag i en spændende dag, hvor vi går 12 km fra Genner - Løjt - Folkehjem. Undervejs holder vi stop ved mindesten og hører korte taler om de forskellige lokaliteter og Genforeningens betydning for stederne.

Program for dagen:

kl. 9.00: Velkomst og morgensang ved genforeningsstenen i Genner (Parkering ved hallen og forsamlingshuset). Her holder Jørn Gam, tidligere viceborgmester i Rødekro Kommune, en genforeningstale. På gåturen til Løjt, hvor vi holder stop ved Rundmølle til en kop kaffe/te i parken, hører vi Alf Madsen fortælle kort om Rundmølle under Genforeningen. Turen går herefter videre til genforeningsstenen i Løjt, hvor sognepræst Anette Jensen, byder velkommen og fortæller om Genforeningens betydning for byen. Vi går til konfirmandstuen i sognehuset og spiser frokost (frokostplatte med øl/ vand).

Kl. 12.30: Går turen videre mod Aabenraa til Folkehjem, hvor Borgmester Thomas Andresen vil afslutte dagen med en tale. Herefter vil der være mulighed for at blive kørt med en bus tilbage til bilerne i Genner.

Arrangementet bliver gennemført med støtte fra Aabenraa Kommunes genforeningspulje.