NBRO gruppebillede.jpg

Golden Days

Den Sønderjyske Ambassade på Bertel Thorvaldsens Plads

København K

Hvad er egentligt Genforeningens aftryk på København?

Det kan du finde ud af torsdag d. 13. og fredag d. 14.maj hvor NBRO Running vil guide løbeglade Københavnere rundt til byens mange monumenter og mindesteder for Sønderjyllands genforening med Danmark.

Den 13 kilometer lange rute starter og stopper ved Den Sønderjyske Ambassade på Bertel Thorvaldsens Plads, og strækker sig forbi såvel de Sønderjyske gader på Vesterbro som Fælledparken på Østerbro. Løbere på alle niveauer er velkomne – vi anbefaler at man som minimum er let trænet.

Ved fremmøde skal der fremvises COVID-19 pas eller negativ COVID-19 test.

NBRO Running er et non-profit socialt løbefællesskab med base på Nørrebro, der siden 2010 har tilbudt løbere på alle niveauer en mulighed for at mødes og dele glæden ved løb.

Se hele programmet for festivalen

Der er flere datoer

Arrangementet er en del af Golden Days’ festivalmarkering af Genforeningen fra den 10. til 16. maj. Festivalen skydes i gang med åbningen af ’Den Sønderjyske Ambassade’, hvor besøgende kan opleve et lille stykke Sønderjylland og møde de sønderjyske ambassadører. Festivalen byder også på historiske byvandringer, motionsløb, filmvisninger og mange andre arrangementer i Genforeningens tegn. Støttet af Realdania, Augustinusfonden, Kulturministeriet og Folketingets pulje til markering af Genforeningsjubilæet 2020, Ellen og Ove Arkils fond, BHJ Fonden.