DSC02352.jpg

Omvisning på Københavns Rådhus – Sønderjylland i en nationalromantisk fortælling

10 maj 2021
DKK 70 kr., tilmelding nødvendigt
  • Folkefest og festival
Golden Days

Københavns Rådhus, Rådhuspladsen 1, foran hovedindgangen

København V

Vil du være med til at afkode symboler og hemmeligheder på Københavns Rådhus?

De færreste ved at arkitekt Nyrops nationalromantiske værk er et borgerslot og at han gennem arkitekturen og dekorationerne, ned i mindste detalje, fortæller stærke historier om Danmark.

Det sønderjyske spørgsmål forstærkede sandsynligvis Nyrops fokus på at lade borgerslottet binde Danmark og danskerne sammen. Vi kigger på især facaden og gården, afslører et par ægte hemmeligheder på niveau med da Vinci-mysteriet og afslutter med rådhuspandekage i gårdhaven.

Billetlink: https://billetto.dk/e/kobenhavns-radhus-sonderjylland-i-en-nationalromantisk-ramme-billetter-523700

Se hele programmet for festivalen

Der er flere datoer

Arrangementet er en del af Golden Days’ festivalmarkering af Genforeningen fra den 10. til 16. maj. Festivalen skydes i gang med åbningen af ’Den Sønderjyske Ambassade’, hvor besøgende kan opleve et lille stykke Sønderjylland og møde de sønderjyske ambassadører. Festivalen byder også på historiske byvandringer, motionsløb, filmvisninger og mange andre arrangementer i Genforeningens tegn. Støttet af Realdania, Augustinusfonden, Kulturministeriet og Folketingets pulje til markering af Genforeningsjubilæet 2020, Ellen og Ove Arkils fond, BHJ Fonden.