Besøg Foto Thomas Rahbek

Golden Days

De Kongelige Stalde, Ridebanen 12

København K

Bliv klogere på én af de største symboler fra Genforeningen – kongens hvide hest.

I De Kongelige Stalde kan du blandt andet opleve sadelunderlaget, som den hvide hest efter sigende bar, da Christian 10. red over grænsen ved genforeningen i 1920. Hesten hed Malgré Tout, og historien om den får du fortalt i de historiske omgivelser.

I De Kongelige Staldes museum fortælles der om det særlige forhold der har været mellem den danske kongefamilie og deres hvide heste gennem århundrederne og op til i dag, hvor der igen er hvide heste spændt for Dronningens karet.

Entréen inkluder besøg i stalden, karetsamlingen og museet.

Billetlink: www.christiansborg.dk

Se hele programmet for festivalen

Der er flere datoer

Arrangementet er en del af Golden Days’ festivalmarkering af Genforeningen fra den 10. til 16. maj. Festivalen skydes i gang med åbningen af ’Den Sønderjyske Ambassade’, hvor besøgende kan opleve et lille stykke Sønderjylland og møde de sønderjyske ambassadører. Festivalen byder også på historiske byvandringer, motionsløb, filmvisninger og mange andre arrangementer i Genforeningens tegn. Støttet af Realdania, Augustinusfonden, Kulturministeriet og Folketingets pulje til markering af Genforeningsjubilæet 2020, Ellen og Ove Arkils fond, BHJ Fonden.