OeH-sMx0.jpeg

Golden Days

Udenfor Den Sønderjyske Ambassade, Thorvaldsens Plads

København K

Kom på byvandring med forfatter og historiker Simon Kratholm Ankjærgaard gennem det københavnske drama, som Genforeningen i 1920 også var.

Vi besøger de centrale arnesteder for flammende politiske debatter i og omkring Indre By. Fra de ophedede diskussioner og skelsættende beslutninger på Christiansborg til den revolutionære stemning foran Amalienborg under Påskekrisen.

Undervejs møder vi de aktører, der viede deres liv til og satsede deres karrierer på deres foretrukne udfald af den følelsesladede proces om den nye grænse.

Se hele programmet for festivalen

Der er flere datoer

Arrangementet er en del af Golden Days’ festivalmarkering af Genforeningen fra den 10. til 16. maj. Festivalen skydes i gang med åbningen af ’Den Sønderjyske Ambassade’, hvor besøgende kan opleve et lille stykke Sønderjylland og møde de sønderjyske ambassadører. Festivalen byder også på historiske byvandringer, motionsløb, filmvisninger og mange andre arrangementer i Genforeningens tegn. Støttet af Realdania, Augustinusfonden, Kulturministeriet og Folketingets pulje til markering af Genforeningsjubilæet 2020, Ellen og Ove Arkils fond, BHJ Fonden.