tulips-3251607_1920.jpg

Foreningen Cantabile

Blågårds Plads 6A

Maria Johannsen

Projektet Grænseløst lykkelig tager udgangspunkt i den forbilledlige grænsedragning i 1920, der skabte et grænseland med stor kulturel mangfoldighed. Med koncerter og foredrag vil Grænseløst lykkelig gerne lægge op til tanker og erkendelser af de mange oplevelser af grænser i og omkring os.

Den 21. maj 2021 kl. 19 afholder vi det første af arrangementerne, programmet er:

Digte - sprog, grænser og erkendelse
Ursula Andkjær Olsen, forfatter, digter og rektor på Forfatterskolen læser af sin digtsamling "Have og helvede". Læsningen bliver indrammet af Den unge Strygekvartet, som spiller Woodworks, som er arrangementer af dansk folkemusik, som Den Danske Strygekvarter har lavet.

Pause - baren er åben

Lieder - musik, grænser og erkendelse
Liederkoncert med Maria Johannsen, sopran og Berit Juul Rasmussen, klaver med sange af Poulenc, Rachmaninoff, Nielsen og Strauss. Maria fortæller undervejs og viser, hvordan musikken kan ophæve sprogets grænser.

Billetlink: https://billetto.dk/e/graenser-og-erkendelse-billetter-528815

Se forestillingsplakat

Vi overholder restriktionerne, så publikum kan føle sig trygge.

Grænseløst lykkelig bliver støttet af Statens Kunstfond, Region Syd, Augustinus Fonden, Toosbuys Fond, Fabrikant Mads Clausens Fond, William Demant Fonden, Kund Højgaards Fond, Sonning Fonden, Carl Nielsen Legatet, Dansk Kapelmesterforening, Dansk Solistforbund, Louis-Hansens Fond, Bund Deutscher Nordschleswiger og Arbejdernes Landsbank