Jelling folkefestområdet.JPG

Folkefest i Jelling. Grænser og national identitet før, nu og i fremtiden

18 sep 2021
9,30—18.30
  • Folkefest og festival
Grænseforeningen kreds 20, HistorieLab og UCL Jelling, Kongernes Jelling, Jelling Musikfestival, Jelling Lokalhistoriske Arkiv, VejleMuseerne, Brandbjerg Højskole og Vejle Kommune.

Jelling Monumentområdet

Jelling

Folkefesten bliver en nyfortolkning af de folkefester, der var populære i Jelling både før og efter Genforeningen i 1920. Særligt børn og unge er i fokus og inviteres til at give deres bud på, hvilken betydning grænser vil få for vores fremtidige identitet. Vi kan dog garantere, at der er noget for alle aldersgrupper.

En række lokale aktører går sammen om at give oplevelser og anledning til at reflektere over, hvorledes grænser og identitet hænger sammen med nationalstatens udviklingshistorie. Der bliver koncerter, fællessang, paneldebatter, idræt og historiske stationer for børn, workshop for voksne, dilemmaspil, bytur og meget mere.

Følg med på Facebook: Folkefest i Jelling og arrangørernes hjemmesider.

Støttet af Kulturministeriet og Folketingets pulje til Genforeningsjubilæet 2020, Region Syddanmarks Kulturpulje, Sparekassen Jellings Fond, Nordea Fonden, Foreningen Plan Danmark, Grænseforeningen og Vejle Kommune