PEL foto.jpg

Folkehjem, Haderslevvej 7

Aabenraa

Maria Johannsen

Der findes mange slags ”grænser”: Landegrænser, sprog-grænser, kulturelle grænser, sågar personlige grænser. Selv i musikken er der grænser mellem takterne og noderne. MEN, når musikken opføres i ”Det klingende nu” ophæves alle disse grænser, og musikken samler både musikere og publikum i en fælles oplevelse, der ofte føles grænseløs.

Dirigent Peter Ettrup Larsen vil i ord og toner vise, hvad det egentlig er, der sker, når ”nu’et” pludselig bliver håndgribeligt, grænser nedbrydes og teamwork bliver til kunst. På en musikalsk rejse fra oldtid til nutid vil Peter gennem musikken vise, hvordan vi som mennesker kan række ud over nogle af vores mere eller mindre selvskabte grænser i et fælles ønske om at nå et højere mål. Et festligt foredrag, der med musikken som omdrejningspunkt bygger bro over grænserne og samler os alle i et positivt håb for fremtiden.

Peter Ettrup Larsen har et ”grænseløst” virke som freelance dirigent, hvor han har optrådt på fire kontinenter, ligesom han også har været chefdirigent for Slesvigske Musikkorps i Haderslev. Peter er uddannet dirigent fra Sibelius Akademiet, hvorfra han i 2015 tog doktorgraden i symfonisk direktion.

Billetter købes her: billetto.dk/e/det-graenselose-klingende-nu-billetter-559566

Grænseløst lykkelig bliver støttet af Statens Kunstfond, Region Syd, Augustinus Fonden, Toosbuys Fond, Fabrikant Mads Clausens Fond, William Demant Fonden, Kund Højgaards Fond, Sonning Fonden, Carl Nielsen Legatet, Dansk Kapelmesterforening, Dansk Solistforbund, Louis-Hansens Fond, Bund Deutscher Nordschleswiger og Arbejdernes Landsbank