Grænsewalk

Golden Days

Mødested: Lundtoftegade 75

København N

I randzonen mellem ghettostigma, det mondæne Frederiksberg og det hippeste Nørrebro ligger Lundtoftegade som sit helt eget grænseland.

Kom med på vandring hør de historier fra det berømte og berygtede boligområde, du ikke kan læse i avisen – blandt andet om, hvordan det er lykkedes boligområdet at komme af den famøse ghettoliste og blive genforenet med resten af København.

Vandringen anføres af formand for beboerforeningen AKB Lundtoftegade, Søren-Emil Schütt, der tager os med bag betonfacaden og viser et Lundtoftegade, hvor beboere og ildsjæle arbejder aktivt på at nedbryde eksisterende grænser – ikke at tegne nye.

Billetlink: https://billetto.dk/e/graensewalk-i-lundtoftegade-billetter-523714

Se hele programmet for festivalen

Arrangementet er en del af Golden Days’ festivalmarkering af Genforeningen fra den 10. til 16. maj. Festivalen skydes i gang med åbningen af ’Den Sønderjyske Ambassade’, hvor besøgende kan opleve et lille stykke Sønderjylland og møde de sønderjyske ambassadører. Festivalen byder også på historiske byvandringer, motionsløb, filmvisninger og mange andre arrangementer i Genforeningens tegn. Støttet af Realdania, Augustinusfonden, Kulturministeriet og Folketingets pulje til markering af Genforeningsjubilæet 2020, Ellen og Ove Arkils fond, BHJ Fonden.