Original_SigurdBarrett.jpg

Golden Days

Bertel Thorvaldsens Plads

København K

Tag hele familien under armen og kom med til gratis fortællekoncert med Sigurd Barrett.

Torsdag den 13. maj er der underholdning for hele familien, når Sigurd Barrett byder velkommen til den festlige familieforestilling 'Sigurd fortæller om Genforeningen' på Bertel Thorvaldsens Plads midt i København. Her kan du synge med på alle de iørefaldende sange, rejse 100 år tilbage i tiden og blive klogere på den utrolige historie om Sønderjyllands genforening med resten af Danmark.

Koncerten er arrangeret af Golden Days i anledning af Genforeningen2020. Der er gratis adgang, også uden coronapas, men på grund af forsamlingsloftet på 75 personer kan der opstå kø. Alle er velkomne, både børn, voksne og barnlige sjæle.

Festivalen afvikles i overensstemmelse med myndighedernes gældende retningslinjer for afstand, forsamlingsforbud mm. ligesom retningslinjer for hygiejne naturligvis følges. Håndhævning af COVID-19-retningslinjer sker i samarbejde med Roskilde Festival Gruppen.

Den Sønderjyske Ambassade er en del af Golden Days’ festivalmarkering af Genforeningen fra den 10. til 16. maj. Festivalen skydes i gang med åbningen af ambassaden, hvor besøgende kan opleve et lille stykke Sønderjylland og møde fem sønderjyske ambassadører. Festivalen byder også på historiske byvandringer, motionsløb, filmvisninger og mange andre arrangementer i Genforeningens tegn. Støttet af Realdania, Augustinusfonden, Kulturministeriet og Folketingets pulje til markering af Genforeningsjubilæet 2020, Ellen og Ove Arkils fond, BHJ Fonden.