For arrangører

100-året for Danmarks genforening vil blive markeret over hele landet i 2020. De historiske begivenheder i 1920 udspillede sig fra årets start og kulminerede i dagene 10.-12. juli, hvor Kong Christian 10. red over grænsen til Sønderjylland.

Programmet for Genforeningen 2020 samler sig derfor om de første syv måneder af året frem til og med de historiske mærkedage midt i juli.

Dit arrangement kan også blive en del af programmet i 2020. Arrangementer kan både være lokale aktiviteter forankret i foreningslivet, kulturelle og sportslige begivenheder, konferencer og udstillinger og samarbejder på tværs af landegrænsen. Fælles for begivenhederne er, at de bidrager til markeringen på en værdig, festlig og synlig måde.

For at blive en del af programmet skal projekter have afsæt i et eller flere af de temaer, som Genforeningen 2020 bygger på. Læs mere om temaerne

Når du tilmelder et arrangement, er det dig som arrangør, der har ansvaret for arrangementet både operativt og økonomisk. Organisationen bag Genforeningen 2020 har ikke mulighed for at agere som udøvende arrangør. Sekretariatet hjælper gerne med sparring og overblik over muligheder for at søge økonomisk støtte. Læs mere om sparring og støtte

Læs også om, hvordan du bliver en del af markeringen i folderen Sådan kan Genforeningen 2020 blive en gevinst for dig

Tjek kalenderen for ledige datoer
I aktivitetskalenderen får du overblik over ledige datoer, hvor du kan lægge dit arrangement.

• Mandag
  • Tirsdag
  • Onsdag
  • Torsdag
  • Fredag
  • Lørdag
  • Søndag
    Datoen er ledig, og du kan frit tilmelde et arrangement
    Datoen er delvist optaget, og vi anbefaler, at du kontakter sekretariatet
    Datoen er en historisk mærkedag og reserveret til særlige markeringer

Tilmeld dit arrangement
    Du opretter dit arrangement ved at udfylde formularen og trykke ’Tilmeld arrangement’.

Skriv arrangementets titel.
    Fortæl, hvad arrangementet handler om, og hvordan det er med til at markere 100-året for Genforeningen i 2020. Fortæl også, hvis arrangementet henvender sig til en særlig målgruppe.
    Tjek, om datoen er ledig i kalenderen over tilmeldingsformularen. Du kan tilføje flere datoer, hvis arrangementet foregår over mere end én dag eller gentages.
    Vælg start- og sluttidspunkt for arrangementet.
    Skriv landet, hvor arrangementet foregår.
    Vælg om arrangementet er åbent, delvist åbent eller lukket for offentligheden.
    Vælg, hvilken kategori arrangementet skal kunne søges under. Du kan vælge flere kategorier. Vælg ’Andet’, hvis ikke du finder en kategori, der passer.
    Koster det noget at deltage i arrangementet? Systemet vælger automatisk ’gratis’, hvis ikke du skriver noget.
    Fortæl, hvor arrangementet finder sted.
    Skriv postnummeret, hvor arrangementet foregår. Har du skrevet et dansk postnummer tilføjer systemet selv bynavnet. Hvis du har skrevet et tysk postnummer, skal du ikke udfylde feltet 'By'.
      Har du skrevet et dansk postnummer, tilføjer systemet selv bynavnet. Du skal ikke udfylde feltet, hvis du har skrevet et tysk postnummer.
      Oplys, hvem der er den ansvarlige arrangør af arrangementet.
      Skriv den e-mailadresse, som publikum skal bruge for at skrive til arrangøren.
      Skriv det telefonnummer, som publikum skal bruge for at ringe til arrangøren.
      Oplys, hvem der er kontaktperson for sekretariatet.
      Skriv den e-mailadresse, som sekretariatet skal bruge for at skrive til arrangøren.
      Skriv det telefonnummer, som sekretariatet skal bruge for at ringe til arrangøren.
      Oplys, om man skal tilmelde sig arrangementet, købe billetter eller blot kan møde op.
      Indsæt link til en hjemmeside med flere oplysninger om arrangementet.
      Upload et foto, lydklip eller videoklip, der illustrerer arrangementet. Ønsker du at uploade flere billeder, så skal du vælge alle billeder og uploade dem samtidig.

Når arrangementet er oprettet, bliver det godkendt af sekretariatet, og du får besked, om begivenheden bliver en del af programmet for Genforeningen 2020. Vi forbeholder os ret til redaktionel bearbejdning af arrangementsomtaler. Du er velkommen til at kontakte sekretariatet, hvis du får behov for at ændre arrangementet. De indsamlede personoplysninger bliver brugt som led i koordineringen og markedsføringen af aktiviteterne i Genforeningen 2020. Læs mere i vores privatlivspolitik.