God jul og godt nytår

Foto: Colourbox

100-året for Genforeningen blev noget anderledes end forventet, men fik alligevel gennemslagskraft. Omtrent 700 aktiviteter fandt sted mellem januar og november - over hele landet med koncerter, foredrag, udstillinger, afstemningsfester, nyskabelser af Skibelund Krat, Grænsestien, Genforeningsparken ved Folkehjem og meget mere. Vi er også blevet beriget med litteratur, podcasts, dramadokumentar og debatprogrammer.

Vi sender en stor tak til alle aktører, der har fundet nye og kreative veje til at markere jubilæumsåret. Danskere over hele landet har i den grad taget Genforeningen til sig, og det er ikke mindst takket være jeres bidrag.

Men vi har også noget til gode! Derfor har vi samlet flere af de mest markante programpunkter i et kompakt sommerprogram fra 1. maj til Genforeningsdagen 15. juni 2021: Folkemøder og fester, et stort sangerstævne på Skamlingsbanken, motionsløb, teater og opera er blot nogle af de begivenheder, der har måttet udskydes i 2020 og nu gør klar til revanche i 2021.

Mange datoer er allerede i kalenderen på hjemmesiden genforeningen2020.dk og flere følger efter i det nye år. Se programmet her

Vi ønsker alle en god jul og et godt nytår og glæder os til at genoptage markeringen til foråret.

På gensyn i maj 2021!