Arrangementer aflyses eller udsættes på grund af coronavirus

Det midlertidige forbud mod at afholde eller deltage i arrangementer, begivenheder, aktiviteter eller lignende, hvor flere end 10 personer er samlet er 23. marts blevet forlænget, så det gælder til og med 13. april. Forbuddet gælder både indendørs og udendørs. Det betyder, at de planlagte arrangementer i markeringen af 100-året for Genforeningen til og med 13. april aflyses eller udsættes. Også arrangementer i resten af april og maj kan desværre være påvirket.

Ligesom andre offentligt ansatte skal Sekretariatet i den kommende tid arbejde hjemme og vil så vidt muligt løbende opdatere hjemmesiden med oplysninger om aflysninger eller andre ændringer i arrangementer. Vi opfordrer til, at man holder øje med aktørernes egne hjemmesider og sociale medier.

Ansvaret for at aflyse eller udskyde et arrangement påhviler den enkelte arrangør. Sekretariatet for Genforeningen 2020 opfordrer alle til at følge myndighedernes retningslinjer.

Myndighederne giver overblik over corona-smitte på hjemmesiden coronasmitte.dk