Genforeningsjubilæet i ny form

Markeringen af 100-året for Genforeningen har fundet sin nye form og bliver genoptaget i takt med genåbningen af Danmark. Over hele landet har aktører fundet nye datoer i kalenderen for deres del af markeringen.

Markeringen er tilpasset med to nye tidsvinduer: Programmet fortsætter til og med november i år og udvides med et kompakt sommerprogram på ca. 6 uger fra 1. maj til midten af juni 2021.

Hen over sommeren og efteråret kan man bl.a. opleve udstillinger, foredragsrækker, koncertturneer og fællessangsaktiviteter over hele landet. Også nye aktiviteter har fået plads i kalenderen.

Næste års kompakte sommerprogram, der starter 1. maj 2021, rummer primært de store udendørs festligheder. Premierer på opera, egnsspil og teater, to store løbeevents – Royal Run og Stafet 2020, sangerfesten på Skamlingsbanken for blot at nævne nogle af begivenhederne. Det kongelige besøg i Sønderjylland omkring Genforeningsdagen 15. juni runder programmet af på festligste vis.

Sekretariatet opdaterer løbende eventkalenderen her på siden med de nye datoer.

Læs mere om tilpasningen af markeringen

Giv os besked om nye datoer og aktiviteter
Vi opfordrer aktører til at kontakte sekretariatet med oplysninger om ændrede datoer og tilpasninger af arrangementer. Vi hører også meget gerne om nye aktiviteter, som ikke allerede har haft plads i kalenderen. Sådan hjælper I os med så vidt muligt at give publikum et samlet opdateret program.

Sådan kommer du bedst i kontakt med os:

Aflysninger og ændrede datoer: Skriv til kontakt@genforeningen2020.dk

Dialog og sparring: