Genforeningsjubilæet finder ny form

Danmark genåbner gradvist i disse uger, og markeringen af 100-året for Genforeningen finder sin nye form. Over hele landet er aktører i fuld gang med at finde nye datoer for deres del af markeringen af 100-året for Genforeningen eller tilpasse deres aktiviteter.

Markeringen er tilpasset med to nye tidsvinduer som følge af COVID-19: Programmet fortsætter til og med november i år og udvides med et kompakt sommerprogram på ca. 6 uger fra 1. maj til midten af juni 2021.

Nogle hovedbegivenheder har fundet nye datoer i forsommeren 2021: Royal Run af stablen 24. maj 2021 i bl.a. Sønderborg, den store sangerfest på Skamlingsbanken bliver formentlig afholdt 30. maj 2021, Vejen Kommunes folkefest i Skibelund Krat er datosat til 6. juni 2021, og Opera på grænsen pejler efter at placere sine aktiviteter i begyndelsen af maj næste år. Og flere datoer finder ny plads i kalenderen i den kommende tid.

En lang række andre aktører har allerede fundet nye datoer for deres arrangementer både i efterårsmånederne og i sommerprogrammet i 2021, og sekretariatet opdaterer løbende eventkalenderen her på siden med ændringer og aflysninger.

Læs mere om tilpasningen af markeringen

En lang række af de planlagte arrangementer er dog fortsat påvirket af institutionslukninger samt forbuddet mod større forsamlinger. I takt med, at restriktionerne lempes, forventes også genforeningens kulturtilbud genoptaget.

Giv os besked om ændringer
Vi opfordrer aktører til at kontakte sekretariatet med oplysninger om eventuelle aflysninger, ændrede datoer eller tilpasninger af arrangementer. Sådan hjælper I os med så vidt muligt at give publikum et samlet opdateret program.

Sådan kommer du bedst i kontakt med os:

Aflysninger og ændrede datoer: Skriv til kontakt@genforeningen2020.dk

Dialog og sparring: