På gensyn i maj 2021

100-året for Genforeningen er blevet markeret over hele landet i 2020. Men vi har også noget til gode! Derfor har vi samlet flere af de mest markante programpunkter i et kompakt sommerprogram fra 1. maj: Folkemøder og fester, et stort sangerstævne på Skamlingsbanken, Royal Run med Kronprinsen og stafetløb i hele Sønderjylland, teater og opera er blot nogle af de begivenheder, der har måttet udskydes i 2020 og nu gør klar til revanche i 2021.

Som den højtidelige afrunding besøger Hendes Majestæt Dronningen Sønderjylland op til Genforeningsdagen 15. juni 2021. Besøget tager afsæt i den rejse, som Dronningens farfar, Christian 10., foretog til Sønderjylland i juli 1920 efter Genforeningen.

Her på hjemmesiden kan du allerede nu se datoerne for begivenhederne i 2021 og sætte kryds i din egen kalender. Beskrivelserne af arrangementerne vil løbende blive udbygget.

Se programmet for Genforeningen 2020

Opret dit arrangement i kalenderen
Aktører kan fortsat oprette arrangementer i kalenderen og tage del i fejringen af genforeningsjubilæet. Vær opmærksom på, at arrangementet skal finde sted i tidsrummet 1. maj til 15. juni 2021.

Opret dit arrangement her